ramin fallah
در مورد وبلاگ بيشتر بدانيد
loading...

سايت هاي متنوع

سايت هاي متنوع

بازدید : 492
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

اينترنت در ارائه خدمات و سرويس ها، ابزارهاي مختلف و امكانات متفاوتي را در اختيار كاربران علاقه مند قرار مي دهد . يكي از اين ابزارها را مي توان سرويس ها و خدماتي دانست كه شما را قادر به برقراري ارتباط با مخاطبان مي نمايد .

آيا شما از آندسته از افرادي هستيد كه تمايل به داشتن چنين ابزاري داريد و مايل به داشتن يك صفحه شخصي هستيد تا بتوانيد موارد مورد علاقه خود را در آن قرار دهيد . بشرطي چند سال گذشته با گذاشتن قدم در دنياي اينترنت به يكي از مهمترين دستاوردهاي نشر اطلاعات در دنياي وب دسترسي پيدا كرد كه آن را مي توان وبلاگ يا بلاگ را ناميد .

در اين مقاله قصد داريم به بررسي تعريف وبلاگ و تفاوت آن با وب سايت و ... بپردازيم . با ما همراه باشيد .

وبلاگ يا بلاگ چيست؟

وبلاگ Weblog واژه اي است كه توسط يك وبلاگ نويس آمريكايي (Jorn Barger) ابداع شد . وبلاگ يا بلاگ كه در ابتدا به معني دفترچه خاطرات آنلاين معرفي شد، از دو واژه Web كه شبكه جهاني اطلاعات معني مي شود و Log كه به فايل هايي گفته مي شود كه تمام اتفاقاتي كه در يك كامپيوتر مي افتد را ثبت مي كند . واژه بلاگ Blog توسط Peter Merholz ابداع شد . پس از آن Evan Williams كه برنامه نويس مشهوري است، درسيستم وبلاگدهي مشهور گوگل واژه Blogger را خلق كرد و پس از آن سيستم وبلاگ نويسي Blogger را نوشت.

وبلاگ و وب سايت چه تفاوتي با يكديگر دارند ؟

همانگونه در تعريف وبلاگ بيان شد وبلاگ در ابتدا به عنوان دفترچه خاطرات آنلاين معرفي شد و پس از آن از وبلاگ استفاده هاي كاربردي تر و بهتر شد . مثلا آموزش و اخبار و قرار دادن اطلاعات . اما نبايد وبلاگ و وب سايت را با هم اشتباه كرد . اين دو تفاوت اساسي با يكديگر دارند . وبلاگ صرفا به منظور اطلاع رساني ساخته مي شود . اما وب سايت اينگونه نيست . از وب سايت به منظور ارائه خدمات استفاده مي شود . وبلاگ ها قابليت اين را ندارند كه خدمات آنلاين را انجام دهند اما وب سايت ها به منظور ارائه خدمات و كاتالوگ هاي آنلاين ساخته مي شوند . وبلاگ يك رسانه اي است كه در بازه هاي زماني كوتاه آپديت مي شود و در بازه هاي زماني مشخص و يا نامشخص مطالب خود را به روز مي كنند .

سيستم وبلاگ نويسي در دنياي اينترنت چگونه آغاز شد ؟

برخي بر اين باورند كه نخستين سيستم وبلاگ نويسي توسط سيستم گروه هاي خبري Usenet انجام شد . Usenet را در واقع مي توان به عنوان يك نوع سيستم ذخيره سازي و سازماندهي پيام ها و همچنين اطلاعات كه مراجعين مي توانند با مراجعه به سيستم خبر و اطلاعات مورد نياز خود را از سيستم پيدا كرده و يا اطلاعاتي را به گروه هاي خبري ارسال كنند.

سيستم وبلاگ نويسي مدرن چگونه آغاز شد ؟

سيستم هاي وبلاگي همچون Blogger و Livejournal جزء اولين سيستم هاي وبلاگ نويسي رايگان در دنياي اينترنت بودند و خيلي زود در بين وبلاگ نويسان و كاربران اينترنت معروف شدند . پس از اين دو سيستم وبلاگي، سيستم مديريت محتوا يا Wordpress خلق شد . اين سيستم هاي بلاگي توانستند دنياي اينترنت را در زمينه اطلاع رساني خبري و آموزشي دگرگون كنند

چه آموزش‌هايي در وبلاگ نويسي به ما كمك مي‌كند؟

براي كساني كه در ابتداي راه هستند و به دنبال صفر تا صد وبلاگ نويسي هستند، چند آموزش زير حياتي است:

1. آموزش انجام طراحي قالب وبلاگ

آموزش طراحي قالب وبلاگ از نظر بسياري از وبلاگ نويسان و وبمستران اهميت چنداني ندارد و معتقدند كه يك وبلاگ‌نويس به چنين اطلاعاتي نياز ندارد. بررسي مسير يك وبلاگ از لحظه شروع تا لحظه رسيدن به درآمد نشان مي‌دهد كه تنها، گام‌هاي ابتدايي آن براي اهداف شخصي است و كم‌كم رقابت با ساير رقبا و به دست آوردن رتبه بهتر در اولويت قرار مي‌گيرد. پس بايد بپذيريم كه سئو فني در رتبه‌بندي وبلاگ‌ها اهميت ويژه‌اي دارد و كسي كه به دنبال پيروزي در رقابت با ساير وبلاگ نويسان است، بايد بتوانند قالب وبلاگ خود را از جهات مختلف بهينه كند تا براي رقابت آماده باشد.

2. آموزش در مورد نوشتن مطالب خلاقانه

آموزش بعدي در وبلاگ نويسي، آموزش نوشتن مطالب جذاب و خلاقانه است. نمي‌دانم تا چه اندازه با فضاي اينترنت و وبلاگ‌ها آشنايي داريد، اما با جستجوي يك كليدواژه ساده مانند «وبلاگ» در حدود 96 ميليون نتيجه در گوگل دريافت مي‌كنيد كه هر كدام از آنها ممكن است مطالب اختصاصي يا تكراري داشته باشد. اين آمار نشان مي‌دهد كه انتخاب كليد واژه، انتخاب متن و حتي انتخاب كلمات استفاده شده در آن اهميت ويژه‌اي دارد. پس كسي كه به دنبال وبلاگ نويسي حرفه‌اي باشد، بايد بتواند مطالبي خلاقانه و جذاب بنويسد تا كاربر در نگاه اول با اين متن ارتباط برقرار كرده و از آن استفاده كنند.

3. يادگيري روش‌هاي مختلف گردآوري مخاطب و افزايش نرخ تبديل

به دست آوردن بازديدكننده و تبديل كردن آنها به مخاطب و مشتري تكنيك خاص خود را دارد و روش تبديل آنها نيز با شيوه‌هاي خاص انجام مي‌شود. وقتي كه شما قصد راه اندازي يك وبلاگ را داريد و مي‌خواهيد به طور مرتب بر روي آن كار كنيد، لازم است كه روش‌هاي مختلف جذب بازديدكننده را بشناسيد. قرار نيست كه تمامي مخاطبان شما از طريق جستجوي ارگانيك و موتورهاي جستجو جذب شوند، بلكه ممكن است در گام‌هاي بعدي به سراغ ابزارهاي ديگر مانند تبليغات كليكي يا تبليغات متني برويد.

4. يادگيري نحوه انتخاب هاستينگ مناسب براي وبلاگ

هاستينگ براي يك وبلاگ بسيار مهم است و سرعت بارگذاري و همچنين گرفتن رتبه در موتورهاي جستجو با توجه به اين مسئله اهميت پيدا مي‌كند. هاست از كلمه انگليسي Host برگرفته شده است كه به معني ميزباني است. در واقع شما يك ميزبان براي وبلاگ خود انتخاب مي‌كنيد كه كليه اطلاعات شما بر روي آن‌ها بارگذاري مي‌شود. اگر بتوانيد يك‌ هاست مناسب و با كيفيت انتخاب كنيد، مطمئناً كيفيت وبلاگ شما بالا خواهد بود و مي‌توانيد بيشترين بهره وري از آن را داشته باشيد. در مورد بحث هاستينگ و انتخاب آن در گام‌هاي بعدي بيشتر توضيح خواهيم داد.

وبلاگ نويسي

چگونه وبلاگ نويسي را شروع كنيم؟

قبل از اينكه بخواهيد وارد بحث نوشتن وبلاگ و آماده سازي آن براي محتوا گذاري شويد، احتمالات سؤالات مختلفي در رابطه با اين موضوع در ذهن شما شكل گرفته است كه به عنوان مثال به سوالاتي مانند «چگونه وبلاگ بنويسيم» يا «چگونه وبلاگ درست كنم» يا «وبلاگ چيست» مي‌توان اشاره كرد. اين سؤالات بسيار شبيه هستند و پاسخ همه آنها در يك جمله است: وبلاگ به يك سيستم گفته مي‌شود كه براي نوشتن متن در زمينه‌هاي مختلف آماده سازي شده باشد.

بنابراين كسي كه به دنبال وبلاگ نويسي باشد و بخواهد كه يك وبلاگ براي خود بسازد، بايد پلتفرم لازم را فراهم كند تا متن مورد نظر خود را در آن قرار داده و در قالب يك وب سايت يا بلاگ در معرض ديد كاربران قرار دهد. نوشتن وبلاگ را مي‌توان به نوشتن كتاب يا حتي نوشتن دفتر خاطرات تشبيه كرد كه در آن اطلاعات فرد با توجه به سليقه و نياز ساير افراد نوشته مي‌شود. يك وبلاگ نويسي حرفه‌اي معمولاً سعي مي‌كند اطلاعاتي در وبلاگ خود قرار دهد، كه هم نوشته خود او باشد و هم براي خواننده جذاب باشد.

يك نكته بسيار مهم در وبلاگ نويسي، انتخاب سبك مناسب براي وبلاگ است. مطالب يك وبلاگ ممكن است كپي شده از سايت يا از منبع ديگري باشد يا خود فرد وبلاگ‌نويس آنها را آماده كرده باشد. به خاطر داشته باشيد، وبلاگ‌هايي كه با توجه به اطلاعات خود شخص و تجربه او آماده شده باشند، جذابيت بيشتري براي كاربران دارند. .

حوه مديريت وبلاگ

مقاله‌ي زير به عنوان يك مكمل براي آموزش‌هاي بالا در نظر گرفته شده است:

وبلاگ ساختن يك كار ساده است.

وارد parsfa.com يا Persianblog.ir شويد و عضويت در سايت را بزنيد.

در پرشين بلاگ پس از وارد شدن وارد صفحه اي مي شويم كه مطلبمان را درآن يادداشت مي كنيم.

براي فرستادن مطلب هم فرستادن يادداشت را مي زنيم.

نكته ي مهم:بهتر اين است كه مطلب يا مطلب هايمان را با گزينه ي فرستادن يادداشت وارد كنيم و در آخر از سمت راست وبلاگ در منوي پرشين بلاگ بازسازي وبلاگ را بزنيم.

بازسازي وبلاگ چيست؟

كاربرد بازسازي وبلاگ اين است كه شما با فرستادن يادداشت تنها آن را ثبت كرده ايد و در صفحه ي وبلاگتان نمايش داده نمي شود كه با گزينه ي بازسازي وبلاگ مطالب جديد و تغييرات جديد در وبلاگ نشان داده مي شود.

گزينه هاي تنظيم قلم.

در صفحه ي تنظيم يادداشت گزينه هاي مختلفي وجود دارد كه اكثر آنها شبيه Word هست و بسيار آسان. مثل Bold ، Italic يا Underline.

اما گزينه هايي مثل تنظيم جدول، ايجاد عكس و يا لينك دادن وجود دارد كه با آن به زودي آشنا مي شويم.

پس از هر بار فرستادن مطالب، آنها در پايين صفحه ثبت مي شوند.

در وبلاگ مطالب از پايين به بالا نمايش داده مي شوند.

پس قديمي ترين آن است كه پايين ترين است.

در حال حاضر اكثر سايتها اينگونه هستند.

جلوي هر مطلب ثبت شده سه گزينه وجود دارد:تنظيم، حذف و نظرات.

تنظيم و حذف كه معلومند. در تنظيم مي تونانيد مطلب را Edit كنيم. دز پايان هر مطلب يك نظر بدين وجود دارد كه ديگران در آن نظر مي دهند. Persianblog يك خوبي عالي دارد و آن اينكه هر مطلبي كه ثبت مي شود در صورت وجود نظرهاي جديد با آبي Bold شده اعلام مي كند.

اما گزينه هاي سمت راست صفحه: بازسازي وبلاگ:در قبل با آن آشنا شديم.

انتخاب قالب: هر وبلاگ يك قالب (شكل كلي) دارد كه مطالب بر اساس آن كد بندي مي شوند. شما مي توانيد به راحتي در قسمت انتخاب قالب ، قالب مورد علاقه ي خود را انتخاب كنيد.

ويرايش قالب: براي قالب نويسي احتياج است كه يك زبان برنامه نويسي بلد باشيد كه براي وبلاگ زبان پايه HTML مخفف Hyper Text Markup Language به معناي زبان برنامه نويسي ابرمتن مي باشد. قالبا CSS هم براي يادگيري بسيار خوب است و كار شما را راحت مي كند. اما لازم است كه شما اين دو زبان را ياد بگيريد كه حتما در اولين فرصت لينك سايتهاي آموزشي را خواهم داد.

مديريت يادداشتها و پيامها: با كليك بر اين گزينه به صفحه ي اصلي مي رويد.

دفترچه يادداشت: معمولا به عنوان يك دفترچه يادداشت استفاده مي شود و يادداشتها را ذخيره مي كند. مي شود گفت:دفترچه يادداشت يك وبلاگ نويس.

WINFILE در اينجا مي توانيد Password تان را عوض كنيد. (و گزينه هاي ديگر....)

تنظيمات وبلاگ: گزينه هايي همچون تعداد يادداشتها در صفحه،اي ميل، نوع آرشيو و......

ثبت در فهرست كاربران:شما مي توانيد به راحتي وبلاگ خود را عضو كاربران كنيد تا در صورتي كه كسي Search كرد درون سايت پرشين بلاگ، وبلاگ شما را جزو موضوعان بيايد و وبلاگ خود را جزو يك گروه خاص قرار دهيد.

آرشيو و مديريت آرشيو:

يكي از قسمتهاي مهم وبلاگ آرشيو مي باشد. در صورتي كه آرشيو را در قسمت تنظيمات وبلاگ روي هفتگي يا ماهانه تنظيم كرده باشيد اين قسمت پديدار مي شود.

كار بازسازي آرشيو همانند بازسازي وبلاگ است. يعني شما با كليك بر آن آرشيو هاي جديد را در معرض ديدي مي گذاريد.

شما مي توانيد قالب آرشيو را هم همانند وبلاگ تغيير دهيد. چون آرشيو صفحه اي جدا دارد (در پرشين بلاگ)

خروج از سايت: در واقع شما Log Out مي كنيد و خارج مي شويد.

حذف وبلاگ: وبلاگ شما به كلي حذف مي شود.

وبلاگ شما: وبلاگتان را در صفحه اي جدا باز مي كند.

حالا اشاره مي كنيم به اينكه لينك چيست؟

حتما مي دانيد لينك چيست. با كليك بر آن به صفحه اي جديد مي رويد . مثلا با اين لينك به Pc2004 مي رويد.

خب براي لينك دادن ابتدا متني كه مي خواهيد به صورت لينك در آيد بلوك كنيد عكس كره ي زمين كه گيره زده شده بزنيد و بعد آدرس را بدهيد. در منوي بعدي _blank باعث مي شود لينك در صفحه اي جدا باز گردد.

حال با عكس آشنا مي شويم.

در اينترنت براي عكس به نمايش گذاشتن بايد آدرس عكس را بر روي اينترنت بدهيد. براي يافتن آدرس عكس روي عكس مورد نظر در اينترنت كليك راست كرده URL عكس را كپي پيس كنيد. سپس در وبلاگتان عكس كپي شده را و URL عكس را كپي مي كنيد(URL يعني آدرس عكس)

اما اگر عكس بر روي هاردمان باشد چي؟ بايد از طريق سايتهايي عكستان را Upload كنيد يعني وارد اينترنت نماييد. كافيست در گوگل سرچ كنيد:Upload-File به راحتي براي شما كلي سايت مي آورد.

مي توانيد از نرم افزارهايي مخصوص اين كار استفاده كنيد.

يك سايت Upload:Sharemation (اما من پيشنهاد مي كنم در گوگل سرچ كنيد.)

فونت (قلم ) مناسب براي كار، Tahoma سايز 9pt است كه متاسفانه به صورت نمايشي در پرشين بلاگ نيست. بايد در Word مطلبتان را با Tahoma و فونت 9 (چون مبناي سايزهاي Word بر مبناي pt است ) تايپ كنيد و بعد در پرشين بلاگ كپي كنيد.

يك روش تبليغ وبلاگ:از طريق قسمت كاربران پرشين بلاگ در وبلاگها نظر دهيد و كم كم وبلاگ را گسترش دهيد. چه بسا بعد از مدتي تصميم به ساخت سايت بگيريد.

https://akhbarejazab.blogsky.com

http://akhbarejazab.avablog.ir

https://baelm.tebyan.net

https://kiarizbin.tebyan.net

اينترنت در ارائه خدمات و سرويس ها، ابزارهاي مختلف و امكانات متفاوتي را در اختيار كاربران علاقه مند قرار مي دهد . يكي از اين ابزارها را مي توان سرويس ها و خدماتي دانست كه شما را قادر به برقراري ارتباط با مخاطبان مي نمايد .

آيا شما از آندسته از افرادي هستيد كه تمايل به داشتن چنين ابزاري داريد و مايل به داشتن يك صفحه شخصي هستيد تا بتوانيد موارد مورد علاقه خود را در آن قرار دهيد . بشرطي چند سال گذشته با گذاشتن قدم در دنياي اينترنت به يكي از مهمترين دستاوردهاي نشر اطلاعات در دنياي وب دسترسي پيدا كرد كه آن را مي توان وبلاگ يا بلاگ را ناميد .

در اين مقاله قصد داريم به بررسي تعريف وبلاگ و تفاوت آن با وب سايت و ... بپردازيم . با ما همراه باشيد .

وبلاگ يا بلاگ چيست؟

وبلاگ Weblog واژه اي است كه توسط يك وبلاگ نويس آمريكايي (Jorn Barger) ابداع شد . وبلاگ يا بلاگ كه در ابتدا به معني دفترچه خاطرات آنلاين معرفي شد، از دو واژه Web كه شبكه جهاني اطلاعات معني مي شود و Log كه به فايل هايي گفته مي شود كه تمام اتفاقاتي كه در يك كامپيوتر مي افتد را ثبت مي كند . واژه بلاگ Blog توسط Peter Merholz ابداع شد . پس از آن Evan Williams كه برنامه نويس مشهوري است، درسيستم وبلاگدهي مشهور گوگل واژه Blogger را خلق كرد و پس از آن سيستم وبلاگ نويسي Blogger را نوشت.

وبلاگ و وب سايت چه تفاوتي با يكديگر دارند ؟

همانگونه در تعريف وبلاگ بيان شد وبلاگ در ابتدا به عنوان دفترچه خاطرات آنلاين معرفي شد و پس از آن از وبلاگ استفاده هاي كاربردي تر و بهتر شد . مثلا آموزش و اخبار و قرار دادن اطلاعات . اما نبايد وبلاگ و وب سايت را با هم اشتباه كرد . اين دو تفاوت اساسي با يكديگر دارند . وبلاگ صرفا به منظور اطلاع رساني ساخته مي شود . اما وب سايت اينگونه نيست . از وب سايت به منظور ارائه خدمات استفاده مي شود . وبلاگ ها قابليت اين را ندارند كه خدمات آنلاين را انجام دهند اما وب سايت ها به منظور ارائه خدمات و كاتالوگ هاي آنلاين ساخته مي شوند . وبلاگ يك رسانه اي است كه در بازه هاي زماني كوتاه آپديت مي شود و در بازه هاي زماني مشخص و يا نامشخص مطالب خود را به روز مي كنند .

سيستم وبلاگ نويسي در دنياي اينترنت چگونه آغاز شد ؟

برخي بر اين باورند كه نخستين سيستم وبلاگ نويسي توسط سيستم گروه هاي خبري Usenet انجام شد . Usenet را در واقع مي توان به عنوان يك نوع سيستم ذخيره سازي و سازماندهي پيام ها و همچنين اطلاعات كه مراجعين مي توانند با مراجعه به سيستم خبر و اطلاعات مورد نياز خود را از سيستم پيدا كرده و يا اطلاعاتي را به گروه هاي خبري ارسال كنند.

سيستم وبلاگ نويسي مدرن چگونه آغاز شد ؟

سيستم هاي وبلاگي همچون Blogger و Livejournal جزء اولين سيستم هاي وبلاگ نويسي رايگان در دنياي اينترنت بودند و خيلي زود در بين وبلاگ نويسان و كاربران اينترنت معروف شدند . پس از اين دو سيستم وبلاگي، سيستم مديريت محتوا يا Wordpress خلق شد . اين سيستم هاي بلاگي توانستند دنياي اينترنت را در زمينه اطلاع رساني خبري و آموزشي دگرگون كنند

چه آموزش‌هايي در وبلاگ نويسي به ما كمك مي‌كند؟

براي كساني كه در ابتداي راه هستند و به دنبال صفر تا صد وبلاگ نويسي هستند، چند آموزش زير حياتي است:

1. آموزش انجام طراحي قالب وبلاگ

آموزش طراحي قالب وبلاگ از نظر بسياري از وبلاگ نويسان و وبمستران اهميت چنداني ندارد و معتقدند كه يك وبلاگ‌نويس به چنين اطلاعاتي نياز ندارد. بررسي مسير يك وبلاگ از لحظه شروع تا لحظه رسيدن به درآمد نشان مي‌دهد كه تنها، گام‌هاي ابتدايي آن براي اهداف شخصي است و كم‌كم رقابت با ساير رقبا و به دست آوردن رتبه بهتر در اولويت قرار مي‌گيرد. پس بايد بپذيريم كه سئو فني در رتبه‌بندي وبلاگ‌ها اهميت ويژه‌اي دارد و كسي كه به دنبال پيروزي در رقابت با ساير وبلاگ نويسان است، بايد بتوانند قالب وبلاگ خود را از جهات مختلف بهينه كند تا براي رقابت آماده باشد.

2. آموزش در مورد نوشتن مطالب خلاقانه

آموزش بعدي در وبلاگ نويسي، آموزش نوشتن مطالب جذاب و خلاقانه است. نمي‌دانم تا چه اندازه با فضاي اينترنت و وبلاگ‌ها آشنايي داريد، اما با جستجوي يك كليدواژه ساده مانند «وبلاگ» در حدود 96 ميليون نتيجه در گوگل دريافت مي‌كنيد كه هر كدام از آنها ممكن است مطالب اختصاصي يا تكراري داشته باشد. اين آمار نشان مي‌دهد كه انتخاب كليد واژه، انتخاب متن و حتي انتخاب كلمات استفاده شده در آن اهميت ويژه‌اي دارد. پس كسي كه به دنبال وبلاگ نويسي حرفه‌اي باشد، بايد بتواند مطالبي خلاقانه و جذاب بنويسد تا كاربر در نگاه اول با اين متن ارتباط برقرار كرده و از آن استفاده كنند.

3. يادگيري روش‌هاي مختلف گردآوري مخاطب و افزايش نرخ تبديل

به دست آوردن بازديدكننده و تبديل كردن آنها به مخاطب و مشتري تكنيك خاص خود را دارد و روش تبديل آنها نيز با شيوه‌هاي خاص انجام مي‌شود. وقتي كه شما قصد راه اندازي يك وبلاگ را داريد و مي‌خواهيد به طور مرتب بر روي آن كار كنيد، لازم است كه روش‌هاي مختلف جذب بازديدكننده را بشناسيد. قرار نيست كه تمامي مخاطبان شما از طريق جستجوي ارگانيك و موتورهاي جستجو جذب شوند، بلكه ممكن است در گام‌هاي بعدي به سراغ ابزارهاي ديگر مانند تبليغات كليكي يا تبليغات متني برويد.

4. يادگيري نحوه انتخاب هاستينگ مناسب براي وبلاگ

هاستينگ براي يك وبلاگ بسيار مهم است و سرعت بارگذاري و همچنين گرفتن رتبه در موتورهاي جستجو با توجه به اين مسئله اهميت پيدا مي‌كند. هاست از كلمه انگليسي Host برگرفته شده است كه به معني ميزباني است. در واقع شما يك ميزبان براي وبلاگ خود انتخاب مي‌كنيد كه كليه اطلاعات شما بر روي آن‌ها بارگذاري مي‌شود. اگر بتوانيد يك‌ هاست مناسب و با كيفيت انتخاب كنيد، مطمئناً كيفيت وبلاگ شما بالا خواهد بود و مي‌توانيد بيشترين بهره وري از آن را داشته باشيد. در مورد بحث هاستينگ و انتخاب آن در گام‌هاي بعدي بيشتر توضيح خواهيم داد.

وبلاگ نويسي

چگونه وبلاگ نويسي را شروع كنيم؟

قبل از اينكه بخواهيد وارد بحث نوشتن وبلاگ و آماده سازي آن براي محتوا گذاري شويد، احتمالات سؤالات مختلفي در رابطه با اين موضوع در ذهن شما شكل گرفته است كه به عنوان مثال به سوالاتي مانند «چگونه وبلاگ بنويسيم» يا «چگونه وبلاگ درست كنم» يا «وبلاگ چيست» مي‌توان اشاره كرد. اين سؤالات بسيار شبيه هستند و پاسخ همه آنها در يك جمله است: وبلاگ به يك سيستم گفته مي‌شود كه براي نوشتن متن در زمينه‌هاي مختلف آماده سازي شده باشد.

بنابراين كسي كه به دنبال وبلاگ نويسي باشد و بخواهد كه يك وبلاگ براي خود بسازد، بايد پلتفرم لازم را فراهم كند تا متن مورد نظر خود را در آن قرار داده و در قالب يك وب سايت يا بلاگ در معرض ديد كاربران قرار دهد. نوشتن وبلاگ را مي‌توان به نوشتن كتاب يا حتي نوشتن دفتر خاطرات تشبيه كرد كه در آن اطلاعات فرد با توجه به سليقه و نياز ساير افراد نوشته مي‌شود. يك وبلاگ نويسي حرفه‌اي معمولاً سعي مي‌كند اطلاعاتي در وبلاگ خود قرار دهد، كه هم نوشته خود او باشد و هم براي خواننده جذاب باشد.

يك نكته بسيار مهم در وبلاگ نويسي، انتخاب سبك مناسب براي وبلاگ است. مطالب يك وبلاگ ممكن است كپي شده از سايت يا از منبع ديگري باشد يا خود فرد وبلاگ‌نويس آنها را آماده كرده باشد. به خاطر داشته باشيد، وبلاگ‌هايي كه با توجه به اطلاعات خود شخص و تجربه او آماده شده باشند، جذابيت بيشتري براي كاربران دارند. .

حوه مديريت وبلاگ

مقاله‌ي زير به عنوان يك مكمل براي آموزش‌هاي بالا در نظر گرفته شده است:

وبلاگ ساختن يك كار ساده است.

وارد parsfa.com يا Persianblog.ir شويد و عضويت در سايت را بزنيد.

در پرشين بلاگ پس از وارد شدن وارد صفحه اي مي شويم كه مطلبمان را درآن يادداشت مي كنيم.

براي فرستادن مطلب هم فرستادن يادداشت را مي زنيم.

نكته ي مهم:بهتر اين است كه مطلب يا مطلب هايمان را با گزينه ي فرستادن يادداشت وارد كنيم و در آخر از سمت راست وبلاگ در منوي پرشين بلاگ بازسازي وبلاگ را بزنيم.

بازسازي وبلاگ چيست؟

كاربرد بازسازي وبلاگ اين است كه شما با فرستادن يادداشت تنها آن را ثبت كرده ايد و در صفحه ي وبلاگتان نمايش داده نمي شود كه با گزينه ي بازسازي وبلاگ مطالب جديد و تغييرات جديد در وبلاگ نشان داده مي شود.

گزينه هاي تنظيم قلم.

در صفحه ي تنظيم يادداشت گزينه هاي مختلفي وجود دارد كه اكثر آنها شبيه Word هست و بسيار آسان. مثل Bold ، Italic يا Underline.

اما گزينه هايي مثل تنظيم جدول، ايجاد عكس و يا لينك دادن وجود دارد كه با آن به زودي آشنا مي شويم.

پس از هر بار فرستادن مطالب، آنها در پايين صفحه ثبت مي شوند.

در وبلاگ مطالب از پايين به بالا نمايش داده مي شوند.

پس قديمي ترين آن است كه پايين ترين است.

در حال حاضر اكثر سايتها اينگونه هستند.

جلوي هر مطلب ثبت شده سه گزينه وجود دارد:تنظيم، حذف و نظرات.

تنظيم و حذف كه معلومند. در تنظيم مي تونانيد مطلب را Edit كنيم. دز پايان هر مطلب يك نظر بدين وجود دارد كه ديگران در آن نظر مي دهند. Persianblog يك خوبي عالي دارد و آن اينكه هر مطلبي كه ثبت مي شود در صورت وجود نظرهاي جديد با آبي Bold شده اعلام مي كند.

اما گزينه هاي سمت راست صفحه: بازسازي وبلاگ:در قبل با آن آشنا شديم.

انتخاب قالب: هر وبلاگ يك قالب (شكل كلي) دارد كه مطالب بر اساس آن كد بندي مي شوند. شما مي توانيد به راحتي در قسمت انتخاب قالب ، قالب مورد علاقه ي خود را انتخاب كنيد.

ويرايش قالب: براي قالب نويسي احتياج است كه يك زبان برنامه نويسي بلد باشيد كه براي وبلاگ زبان پايه HTML مخفف Hyper Text Markup Language به معناي زبان برنامه نويسي ابرمتن مي باشد. قالبا CSS هم براي يادگيري بسيار خوب است و كار شما را راحت مي كند. اما لازم است كه شما اين دو زبان را ياد بگيريد كه حتما در اولين فرصت لينك سايتهاي آموزشي را خواهم داد.

مديريت يادداشتها و پيامها: با كليك بر اين گزينه به صفحه ي اصلي مي رويد.

دفترچه يادداشت: معمولا به عنوان يك دفترچه يادداشت استفاده مي شود و يادداشتها را ذخيره مي كند. مي شود گفت:دفترچه يادداشت يك وبلاگ نويس.

WINFILE در اينجا مي توانيد Password تان را عوض كنيد. (و گزينه هاي ديگر....)

تنظيمات وبلاگ: گزينه هايي همچون تعداد يادداشتها در صفحه،اي ميل، نوع آرشيو و......

ثبت در فهرست كاربران:شما مي توانيد به راحتي وبلاگ خود را عضو كاربران كنيد تا در صورتي كه كسي Search كرد درون سايت پرشين بلاگ، وبلاگ شما را جزو موضوعان بيايد و وبلاگ خود را جزو يك گروه خاص قرار دهيد.

آرشيو و مديريت آرشيو:

يكي از قسمتهاي مهم وبلاگ آرشيو مي باشد. در صورتي كه آرشيو را در قسمت تنظيمات وبلاگ روي هفتگي يا ماهانه تنظيم كرده باشيد اين قسمت پديدار مي شود.

كار بازسازي آرشيو همانند بازسازي وبلاگ است. يعني شما با كليك بر آن آرشيو هاي جديد را در معرض ديدي مي گذاريد.

شما مي توانيد قالب آرشيو را هم همانند وبلاگ تغيير دهيد. چون آرشيو صفحه اي جدا دارد (در پرشين بلاگ)

خروج از سايت: در واقع شما Log Out مي كنيد و خارج مي شويد.

حذف وبلاگ: وبلاگ شما به كلي حذف مي شود.

وبلاگ شما: وبلاگتان را در صفحه اي جدا باز مي كند.

حالا اشاره مي كنيم به اينكه لينك چيست؟

حتما مي دانيد لينك چيست. با كليك بر آن به صفحه اي جديد مي رويد . مثلا با اين لينك به Pc2004 مي رويد.

خب براي لينك دادن ابتدا متني كه مي خواهيد به صورت لينك در آيد بلوك كنيد عكس كره ي زمين كه گيره زده شده بزنيد و بعد آدرس را بدهيد. در منوي بعدي _blank باعث مي شود لينك در صفحه اي جدا باز گردد.

حال با عكس آشنا مي شويم.

در اينترنت براي عكس به نمايش گذاشتن بايد آدرس عكس را بر روي اينترنت بدهيد. براي يافتن آدرس عكس روي عكس مورد نظر در اينترنت كليك راست كرده URL عكس را كپي پيس كنيد. سپس در وبلاگتان عكس كپي شده را و URL عكس را كپي مي كنيد(URL يعني آدرس عكس)

اما اگر عكس بر روي هاردمان باشد چي؟ بايد از طريق سايتهايي عكستان را Upload كنيد يعني وارد اينترنت نماييد. كافيست در گوگل سرچ كنيد:Upload-File به راحتي براي شما كلي سايت مي آورد.

مي توانيد از نرم افزارهايي مخصوص اين كار استفاده كنيد.

يك سايت Upload:Sharemation (اما من پيشنهاد مي كنم در گوگل سرچ كنيد.)

فونت (قلم ) مناسب براي كار، Tahoma سايز 9pt است كه متاسفانه به صورت نمايشي در پرشين بلاگ نيست. بايد در Word مطلبتان را با Tahoma و فونت 9 (چون مبناي سايزهاي Word بر مبناي pt است ) تايپ كنيد و بعد در پرشين بلاگ كپي كنيد.

يك روش تبليغ وبلاگ:از طريق قسمت كاربران پرشين بلاگ در وبلاگها نظر دهيد و كم كم وبلاگ را گسترش دهيد. چه بسا بعد از مدتي تصميم به ساخت سايت بگيريد.

https://akhbarejazab.blogsky.com

http://akhbarejazab.avablog.ir

https://baelm.tebyan.net

https://kiarizbin.tebyan.net

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 5

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 409
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 6
  • بازدید امروز : 144
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 69
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 215
  • بازدید ماه : 2492
  • بازدید سال : 8934
  • بازدید کلی : 142662
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه