ramin fallah
توسعه وب – آشنایی با متدولوژی ها و ابزارهای موجود
loading...

سايت هاي متنوع

سايت هاي متنوع

بازدید : 477
يکشنبه 8 تير 1399 زمان : 14:51

آشنایی با توسعه وب

برنامه نویسی وب که با نام توسعه وب نیز شناخته می شه، در واقع ایجاد برنامه های پویای وبه. نمونه هایی از برنامه های وب سایت، شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک یا سایت های تجارت الکترونیکی مانند آمازون هستن. خبر خوب برای شما اینه که یادگرفتن توسعه وب چندان سخت نیست!

در واقع، خیلی ها معتقدن این بهترین شکل برنامه نویسی وب برای آموختن مبتدیانه. تنظیم اون آسونه ، شما نتایج فوری می گیرید و آموزش آنلاین زیادی درباره اون در دسترسه.

بررسی اجمالی توسعه وب

دو بخش عمده از توسعه وب وجود داره – توسعه front-end ( رابط کاربری ) و توسعه back-end ( توسعه سمت سرور ).

توسعه وب فرونت یا front-end

توسعه front-end ساخت اون چیزیه که کاربر موقع بارگیری یه برنامه وب مشاهده می کنه – محتوا، طراحی و نحوه تعامل شما با اونه. این کار با سه کد HTML ، CSS و JavaScript انجام می شه.

HTML ، که خلاصه شده کلمه Hyper Text Markup Language هست، یه کد ویژه برای “نشانه گذاری” متن به منظور تبدیل اون به یه صفحه وبه. هر صفحه وب در HTML با HTML نوشته شده و ستون فقرات هر برنامه وب رو تشکیل می ده. CSS ، ( کوتاه شده کلمه Cascading Style Sheets ) ، کدی برای تنظیم قوانین سبک، برای ظاهر صفحات وبه. CSS جنبه آرایشی وب رو کنترل می کنه. جاوا اسکریپت یه زبان برنامه نویسی وبه که به شکل گسترده ای برای اضافه کردن قابلیت ها و تعامل، به صفحات وب استفاده می شه.

توسعه وب بک یا back-end

توسعه back-end اون چیزی که در پشت صحنه یه برنامه وب اتفاق می افته را کنترل می کنه. back-end اغلب از یه بانک اطلاعاتی برای تولید front-end استفاده می کنه.

برای مثال: وارد حساب Facebook خود می شید و از آخرین به روز رسانی های موجود در خبرخوان خود استقبال می کنید. اونها نمی توانن همون به روزرسانی هایی باشن که دیروز دیدید.

صفحه چطور تغییر کرد؟ آیا یه کارمند فیس بوک به طور دستی صفحه رو ویرایش کرده تا فیلد خبری شما رو به روز کنه؟ البته که نه. یه اسکریپت در قسمت back فیس بوک می تونه به روزرسانی ها رو دریافت کنه و بر اساس همین، رابط کاربری اول رو دوباره تولید کنه.

اسکریپت های برگشت به بسیاری از زبانها و چارچوب های مختلف برنامه نویسی ، مثل:

  • PHP
  • Ruby On Rails
  • ASP.NET
  • Perl
  • Java
  • Node.js
  • Python

بدون اینکه به دنبال جزئیات بیشتری بروید، همه چیز در توسعه وب وجود داره. برای همین بهترین روش برای شروع, یادگیری اونه.

راههای یادگیری توسعه وب

روش سنتی برای یادگرفتن توسعه وب ثبت نام در دوره دانشگاه یا مدرسه است. ولی این می تونه پرهزینه باشه. در حالی که وب، به سرعت گسترش و تکامل پیدا می کنه، مدارس غالباً اینگونه نیستن

خوشبختانه، آموزش کد نویسی با کیفیت خوب در اینترنت موجوده. چه مکانی برای یادگیری توسعه وب از خود وب بهتره؟

یه توصیه آموزشی ویژه Tree house هست. به دلیل تمرکز بر توسعه وب ، توسط خیلی از معتبرترین و شناخته شده ترین توسعه دهنده های وب جهان (مثل کریس کوییر) توصیه می شه و بیشتر معلمان اون، خود توسعه دهندگان وب هستن. با توسعه دهنده وب آشنایی داری؟

به خودتون آموزش بدهید

می تونید کدگذاری وب رو با تحقیق در مورد ایجاد الگوهای قالب وب سایت و بازرسی از کد منبع وب سایت های دیگه بیاموزید. خیلی از کد نویسان HTML و CSS رو از این روش یاد می گیرن. با استفاده از نرم افزار ویرایش وب سایت، برای بوجود آوردن یه قالب وب سایت و کشف کد.

ولی این روش ایده آل نیست. مدت زمان زیادی طول می کشه، و شما حتی نمی دونید چه چیزهایی برای یادگیری وجود داره. قبل از اینکه بتونید اونها رو جمع کنید، لازمه اول قطعات یه معما رو پیدا کنید. بهتره با آموزش هایی مثل udemy , lynda , code academy و … همراه باشین.

یکی دیگه از امتیازات udemy , lynda و code academy اینه که نه تنها نحوه ساخت وب سایت شما بلکه نحوه طراحی وب سایت خود رو به شما آموزش میده.

بهترین موقعیت برای شروع کد نویسی

حالا که یه دید کلی از کد نویسی دارید، زمان اون رسیده که به اون بپردازید و شروع به یادگیری کنید. اما شما از کجا شروع می کنید؟ شما انتخاب های زیادی از زبانها و فناوری های مختلف برنامه نویسی دارید و این مسئله تصمیم گیری درمورد یادگیری رو برای شما دشوار می کنه.

با این وجود، شما با یادگیری اصول اساسی و پایه توسعه وب راه رو به خطا نمی روید: HTML ، CSS ، JavaScript و توسعه سمت سرور.

چرا؟ دلیل اصلی اون، اینه که مخصوصاً برای مبتدیان مناسبه. با هر خط، کد HTML که می نویسید، می تونید فوراً صفحه وب بوجود اومده رو در مرورگر خودتون ببینید. مهم نیست که چقدر ساده و ابتدایی باشه.

همه شکل های برنامه نویسی مثل این نیستن. غالباً قبل از اینکه بتونید نتیجه تلاش های خودتون رو مشاهده کنید، باید به مقدار کافی دانش و مهارت اولیه تون رو گسترش بدهید. و اگه سعی در آزمایش کردن داشته باشید، احتمال داره چیزی رو درهم بشکنید!

در مقایسه با سایر اشکال برنامه نویسی، شما می تونید به عنوان یک مبتدی با توسعه وب ، سرگرمی های زیادی داشته باشید.

خیلی از افراد کدنویسی وب رو یاد می گیرن چون می خواهند فیس بوک بعدیشونو بسازن یا شغلی در این صنعت پیدا کنن. اما اگه شما فقط می خواهید یک مقدمه کلی برای کدنویسی رو یاد بگیرید، انتخاب خوبیه، چون این کار خیلی ساده است. مهم نیست که آیا شما به دنبال شغلید یا فقط می خواهید برنامه نویسی رو یاد بگیرید، یادگیری نحوه توسعه وب برای شما مناسبه. این یکی از هوشمندانه ترین تصمیم هاییه که تا حالا گرفتید!

دسترسی به آموزش های فراوان

یکی دیگه از دلایل یادگیری برنامه نویسی وب اینه که آموزش های فراوانی در اینترنت برای اون وجود داره. اینطور نیست؟

خیلی از آموزش های برنامه نویسی که در اینترنت پیدا می کنید، مثل Tree house ، روی توسعه وب تمرکز دارن. ارزش این رو داره که توسعه وب رو نسبت به سایر شکل های برنامه نویسی انتخاب کنین چون آموزش های زیادی در دسترستون خواهد بود.

نصب آسان

امتیاز دیگه برای مبتدی ای مثل شما اینه که توسعه وب خیلی ساده است. برخلاف سایر فناوری های رمزگذاری، که ممکنه شما را مجبور کنه…

  • یه سیستم عامل خاص داشته باشید.
  • نرم افزار رو نصب کنید.
  • یه فرایند نصب فنی و پیچیده را طی کنید.
  • مجوز توسعه رو بخرید.

وقتی تجربه بیشتری دارید، ممکنه بخواهید شکل های دیگه از برنامه نویسی رو امتحان کنید. اما به عنوان یه مبتدی، بهتره با توسعه وب سر و کار نداشته باشید. این با هر سیستم عامل، کار می کنه، و دیگه نیازی به نصب نرم افزار ویژه طراحی وب ندارید. تمام اون چیزی که شما نیاز دارید یک مرورگر و یه ویرایشگر متنه.

کدهای اصلی توسعه وب یعنی HTML ، CSS و JavaScript ، درست در مرورگرتان ساخته شده اند. این به این معنیه که اگه یه مرورگر دارید ( که این کار رو انجام می دهید، چون این مطلب را می خونید) ، اونها رو از قبل نصب کردید و آماده رفتنید.

علاوه بر این، وب متعلق به یه شرکت نیست، بنابراین نیازی به خرید مجوز توسعه یا هر نرم افزار اختصاصی ندارید. اگه تازه کار رو شروع کردین، نیازی به پرداخت هزینه میزبانی وب ندارین.

حتی اگه تصمیم بگیرید که به فرم دیگه ای از برنامه نویسی برید، یادگیری اصول پایه توسعه وب روش مناسبی برای به دست آوردن اون مهارت های بنیادیه که در هر مسیری که در آینده انتخاب کنید، واقعاً ارزشمند هستن. وقتی شروع به یادگیری برنامه نویسی می کنید به دلیل سهولت کار تصور می کنید که مطلب شما برای سطح اموزشی مبتدی طراحی شده است. چون واقعا بخاطر آسونیش اینطوری به نظر می رسه.

ویرایشگر متن

برای یادگیری کد نویسی ، دو مورد ضروری وجود داره. اولی آموزش کد نویسی و دومی ویرایشگر متن. ویرایشگر متن برنامه ایه که روی کامپیوتر شخصی یا Mac شما اجرا می شه، که شما برای نوشتن همه کدتون از اون استفاده می کنید. به اون به چشم یه پردازشگر کلمه نگاه کنین، اما برای متن ساده (بدون قالب بندی).

در اینجا تصویر یه ویرایشگر متن به نام Sublime Text رو می بینید:

توسعه وب

Sublime Text

همچنین می تونید طرح های رنگی رو سفارشی کنید. همه کامپیوترها با ویرایشگرهای متنی ساخته شده در خود وارد بازار میشن. اگه در حال کار با کامپیوتر رومیزی هستین، ویرایشگر متن داخلی شما Notepad هست. اگه در مک هستین، هیچ برنامه ای صرفاً برای نوشتن کد طراحی نشده. با این حال، می تونید با رفتن به قسمت تنظیمات ( Preferences ) و انتخاب دکمه رادیویی متن ساده، Text Edit رو به عنوان ویرایشگر متن راه اندازی کنید.

Sublime Text یه ویرایشگر متن محبوبه. برای کامپیوتر های شخصی ، مک و لینوکس ، در دسترسه و خیلی از ویژگی های مفید رو داره. همینطور برای چشم مناسبه. Sublime Text ویرایشگر متنیه که توسط Tree house، که یه وب سایت آموزشی توصیه شده توسط Code Conquest هست، استفاده میشه.

سایر ویرایشگر های متن

صدها ویرایشگر متن مختلف وجود داره. بعضی از اونها شناخته شده ان و بعضی گمنام هستن. علاوه بر Notepad ، TextEdit و Sublime Text ، در اینجا گزینه های محبوب دیگه ای وجود داره.

++notepadd

یه ویرایشگر کد open source و رایگان برای ویندوز که به عنوان جایگزینی برای دفترچه یادداشت که امکانات محدودی داره، طراحی شده.

Adobe Dreamweaver

یه ویرایشگر متنه به منظور طراحی و ساخت وب سایت ها و استفاده از HTML و CSS. خیلی قدرتمند و دوست داشتنیه، اما پر هزینه است.

TextMate

ویرایشگر متن محبوب برای Mac OS X. مشابه Sublime Text.

vim

این ویرایشگر متن محبوب در بین بیشتر برنامه نویسان فصلیه، اما شاید برای یه مبتدی خیلی مناسب نباشه.

چرا به ویرایشگر متن احتیاج دارید

اگه روی یه پروژه برنامه نویسی کار کنید و بخواهید فایل های کدتون رو در کامپیوترتون ذخیره کنید، ویرایشگرهای آنلاین مثل Codecademy ، Scratchpad.io ، jsFiddle و JSBin به شما اجازه نمی دن این کار رو انجام بدید.

اگه در نوشتن کدتون به فکر استفاده از یه پردازنده کلمه مثل Microsoft Word ، Pages ، Google Docs یا Open Office هستین، این کار رو نکنین.

موقع نوشتن کد ، می خواهید اونن رو “پاک” و از قالب بندی خارج کنید. این کار با پردازنده های کلمه امکان پذیر نیست. ممکنه برای شما چیز واضحی باشه، اما بعضی از افراد برای کدنویسی شون سعی می کنن از برنامه هایی مثل این ها استفاده کنن. مواظب باشین به این دام نیفتین!

ویرایشگر متن چه توانایی هایی داره

ویرایشگرهای متن غیرمستحکم مثل Notepad عملکرد زیادی ندارن. به شما امکان نوشتن متن رو می دن. تقریباً مثل نوشتن با قلم و کاغذه.

استفاده از ویرایشگر متنی مثل Notepad کاملاً خوبه. اما اگه از یه ویرایشگر متن قدرتمند استفاده کنین، امکانات اضافی و بیشتری خواهید داشت که کد نویسی رو برای شما آسان تر می کنه.

بعضی از کارهایی که ویرایشگرهای متن می توانند انجام دهند:

  • پیدا کردن متن و جایگزینی اون با متن دیگه
  • highlight syntax (نمایش انواع مختلف کد در رنگ های مختلف)
  • خطوط تورفتگی به طور خودکار
  • وقتی خطایی در کدتون وجود داره به شما می گه
  • باز کردن چندین فایل در تب ها
  • ایجاد و حذف فایل های درون پوشه ها
  • تایپ کردن در چندین مکان به طور همزمان

هشدار پایانی. بعضی از ویرایشگرهای متن با امکانات خیلی زیادی همراه هستن تا جایی که ظاهر اونها کاملاً ترسناک شده. لازم نیست از این ویژگی ها استفاده کنید، اما خوبه که نحوه استفاده از اونها رو بدونید.

منبع:https://pmpr.ir/web-development/

آشنایی با توسعه وب

برنامه نویسی وب که با نام توسعه وب نیز شناخته می شه، در واقع ایجاد برنامه های پویای وبه. نمونه هایی از برنامه های وب سایت، شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک یا سایت های تجارت الکترونیکی مانند آمازون هستن. خبر خوب برای شما اینه که یادگرفتن توسعه وب چندان سخت نیست!

در واقع، خیلی ها معتقدن این بهترین شکل برنامه نویسی وب برای آموختن مبتدیانه. تنظیم اون آسونه ، شما نتایج فوری می گیرید و آموزش آنلاین زیادی درباره اون در دسترسه.

بررسی اجمالی توسعه وب

دو بخش عمده از توسعه وب وجود داره – توسعه front-end ( رابط کاربری ) و توسعه back-end ( توسعه سمت سرور ).

توسعه وب فرونت یا front-end

توسعه front-end ساخت اون چیزیه که کاربر موقع بارگیری یه برنامه وب مشاهده می کنه – محتوا، طراحی و نحوه تعامل شما با اونه. این کار با سه کد HTML ، CSS و JavaScript انجام می شه.

HTML ، که خلاصه شده کلمه Hyper Text Markup Language هست، یه کد ویژه برای “نشانه گذاری” متن به منظور تبدیل اون به یه صفحه وبه. هر صفحه وب در HTML با HTML نوشته شده و ستون فقرات هر برنامه وب رو تشکیل می ده. CSS ، ( کوتاه شده کلمه Cascading Style Sheets ) ، کدی برای تنظیم قوانین سبک، برای ظاهر صفحات وبه. CSS جنبه آرایشی وب رو کنترل می کنه. جاوا اسکریپت یه زبان برنامه نویسی وبه که به شکل گسترده ای برای اضافه کردن قابلیت ها و تعامل، به صفحات وب استفاده می شه.

توسعه وب بک یا back-end

توسعه back-end اون چیزی که در پشت صحنه یه برنامه وب اتفاق می افته را کنترل می کنه. back-end اغلب از یه بانک اطلاعاتی برای تولید front-end استفاده می کنه.

برای مثال: وارد حساب Facebook خود می شید و از آخرین به روز رسانی های موجود در خبرخوان خود استقبال می کنید. اونها نمی توانن همون به روزرسانی هایی باشن که دیروز دیدید.

صفحه چطور تغییر کرد؟ آیا یه کارمند فیس بوک به طور دستی صفحه رو ویرایش کرده تا فیلد خبری شما رو به روز کنه؟ البته که نه. یه اسکریپت در قسمت back فیس بوک می تونه به روزرسانی ها رو دریافت کنه و بر اساس همین، رابط کاربری اول رو دوباره تولید کنه.

اسکریپت های برگشت به بسیاری از زبانها و چارچوب های مختلف برنامه نویسی ، مثل:

  • PHP
  • Ruby On Rails
  • ASP.NET
  • Perl
  • Java
  • Node.js
  • Python

بدون اینکه به دنبال جزئیات بیشتری بروید، همه چیز در توسعه وب وجود داره. برای همین بهترین روش برای شروع, یادگیری اونه.

راههای یادگیری توسعه وب

روش سنتی برای یادگرفتن توسعه وب ثبت نام در دوره دانشگاه یا مدرسه است. ولی این می تونه پرهزینه باشه. در حالی که وب، به سرعت گسترش و تکامل پیدا می کنه، مدارس غالباً اینگونه نیستن

خوشبختانه، آموزش کد نویسی با کیفیت خوب در اینترنت موجوده. چه مکانی برای یادگیری توسعه وب از خود وب بهتره؟

یه توصیه آموزشی ویژه Tree house هست. به دلیل تمرکز بر توسعه وب ، توسط خیلی از معتبرترین و شناخته شده ترین توسعه دهنده های وب جهان (مثل کریس کوییر) توصیه می شه و بیشتر معلمان اون، خود توسعه دهندگان وب هستن. با توسعه دهنده وب آشنایی داری؟

به خودتون آموزش بدهید

می تونید کدگذاری وب رو با تحقیق در مورد ایجاد الگوهای قالب وب سایت و بازرسی از کد منبع وب سایت های دیگه بیاموزید. خیلی از کد نویسان HTML و CSS رو از این روش یاد می گیرن. با استفاده از نرم افزار ویرایش وب سایت، برای بوجود آوردن یه قالب وب سایت و کشف کد.

ولی این روش ایده آل نیست. مدت زمان زیادی طول می کشه، و شما حتی نمی دونید چه چیزهایی برای یادگیری وجود داره. قبل از اینکه بتونید اونها رو جمع کنید، لازمه اول قطعات یه معما رو پیدا کنید. بهتره با آموزش هایی مثل udemy , lynda , code academy و … همراه باشین.

یکی دیگه از امتیازات udemy , lynda و code academy اینه که نه تنها نحوه ساخت وب سایت شما بلکه نحوه طراحی وب سایت خود رو به شما آموزش میده.

بهترین موقعیت برای شروع کد نویسی

حالا که یه دید کلی از کد نویسی دارید، زمان اون رسیده که به اون بپردازید و شروع به یادگیری کنید. اما شما از کجا شروع می کنید؟ شما انتخاب های زیادی از زبانها و فناوری های مختلف برنامه نویسی دارید و این مسئله تصمیم گیری درمورد یادگیری رو برای شما دشوار می کنه.

با این وجود، شما با یادگیری اصول اساسی و پایه توسعه وب راه رو به خطا نمی روید: HTML ، CSS ، JavaScript و توسعه سمت سرور.

چرا؟ دلیل اصلی اون، اینه که مخصوصاً برای مبتدیان مناسبه. با هر خط، کد HTML که می نویسید، می تونید فوراً صفحه وب بوجود اومده رو در مرورگر خودتون ببینید. مهم نیست که چقدر ساده و ابتدایی باشه.

همه شکل های برنامه نویسی مثل این نیستن. غالباً قبل از اینکه بتونید نتیجه تلاش های خودتون رو مشاهده کنید، باید به مقدار کافی دانش و مهارت اولیه تون رو گسترش بدهید. و اگه سعی در آزمایش کردن داشته باشید، احتمال داره چیزی رو درهم بشکنید!

در مقایسه با سایر اشکال برنامه نویسی، شما می تونید به عنوان یک مبتدی با توسعه وب ، سرگرمی های زیادی داشته باشید.

خیلی از افراد کدنویسی وب رو یاد می گیرن چون می خواهند فیس بوک بعدیشونو بسازن یا شغلی در این صنعت پیدا کنن. اما اگه شما فقط می خواهید یک مقدمه کلی برای کدنویسی رو یاد بگیرید، انتخاب خوبیه، چون این کار خیلی ساده است. مهم نیست که آیا شما به دنبال شغلید یا فقط می خواهید برنامه نویسی رو یاد بگیرید، یادگیری نحوه توسعه وب برای شما مناسبه. این یکی از هوشمندانه ترین تصمیم هاییه که تا حالا گرفتید!

دسترسی به آموزش های فراوان

یکی دیگه از دلایل یادگیری برنامه نویسی وب اینه که آموزش های فراوانی در اینترنت برای اون وجود داره. اینطور نیست؟

خیلی از آموزش های برنامه نویسی که در اینترنت پیدا می کنید، مثل Tree house ، روی توسعه وب تمرکز دارن. ارزش این رو داره که توسعه وب رو نسبت به سایر شکل های برنامه نویسی انتخاب کنین چون آموزش های زیادی در دسترستون خواهد بود.

نصب آسان

امتیاز دیگه برای مبتدی ای مثل شما اینه که توسعه وب خیلی ساده است. برخلاف سایر فناوری های رمزگذاری، که ممکنه شما را مجبور کنه…

  • یه سیستم عامل خاص داشته باشید.
  • نرم افزار رو نصب کنید.
  • یه فرایند نصب فنی و پیچیده را طی کنید.
  • مجوز توسعه رو بخرید.

وقتی تجربه بیشتری دارید، ممکنه بخواهید شکل های دیگه از برنامه نویسی رو امتحان کنید. اما به عنوان یه مبتدی، بهتره با توسعه وب سر و کار نداشته باشید. این با هر سیستم عامل، کار می کنه، و دیگه نیازی به نصب نرم افزار ویژه طراحی وب ندارید. تمام اون چیزی که شما نیاز دارید یک مرورگر و یه ویرایشگر متنه.

کدهای اصلی توسعه وب یعنی HTML ، CSS و JavaScript ، درست در مرورگرتان ساخته شده اند. این به این معنیه که اگه یه مرورگر دارید ( که این کار رو انجام می دهید، چون این مطلب را می خونید) ، اونها رو از قبل نصب کردید و آماده رفتنید.

علاوه بر این، وب متعلق به یه شرکت نیست، بنابراین نیازی به خرید مجوز توسعه یا هر نرم افزار اختصاصی ندارید. اگه تازه کار رو شروع کردین، نیازی به پرداخت هزینه میزبانی وب ندارین.

حتی اگه تصمیم بگیرید که به فرم دیگه ای از برنامه نویسی برید، یادگیری اصول پایه توسعه وب روش مناسبی برای به دست آوردن اون مهارت های بنیادیه که در هر مسیری که در آینده انتخاب کنید، واقعاً ارزشمند هستن. وقتی شروع به یادگیری برنامه نویسی می کنید به دلیل سهولت کار تصور می کنید که مطلب شما برای سطح اموزشی مبتدی طراحی شده است. چون واقعا بخاطر آسونیش اینطوری به نظر می رسه.

ویرایشگر متن

برای یادگیری کد نویسی ، دو مورد ضروری وجود داره. اولی آموزش کد نویسی و دومی ویرایشگر متن. ویرایشگر متن برنامه ایه که روی کامپیوتر شخصی یا Mac شما اجرا می شه، که شما برای نوشتن همه کدتون از اون استفاده می کنید. به اون به چشم یه پردازشگر کلمه نگاه کنین، اما برای متن ساده (بدون قالب بندی).

در اینجا تصویر یه ویرایشگر متن به نام Sublime Text رو می بینید:

توسعه وب

Sublime Text

همچنین می تونید طرح های رنگی رو سفارشی کنید. همه کامپیوترها با ویرایشگرهای متنی ساخته شده در خود وارد بازار میشن. اگه در حال کار با کامپیوتر رومیزی هستین، ویرایشگر متن داخلی شما Notepad هست. اگه در مک هستین، هیچ برنامه ای صرفاً برای نوشتن کد طراحی نشده. با این حال، می تونید با رفتن به قسمت تنظیمات ( Preferences ) و انتخاب دکمه رادیویی متن ساده، Text Edit رو به عنوان ویرایشگر متن راه اندازی کنید.

Sublime Text یه ویرایشگر متن محبوبه. برای کامپیوتر های شخصی ، مک و لینوکس ، در دسترسه و خیلی از ویژگی های مفید رو داره. همینطور برای چشم مناسبه. Sublime Text ویرایشگر متنیه که توسط Tree house، که یه وب سایت آموزشی توصیه شده توسط Code Conquest هست، استفاده میشه.

سایر ویرایشگر های متن

صدها ویرایشگر متن مختلف وجود داره. بعضی از اونها شناخته شده ان و بعضی گمنام هستن. علاوه بر Notepad ، TextEdit و Sublime Text ، در اینجا گزینه های محبوب دیگه ای وجود داره.

++notepadd

یه ویرایشگر کد open source و رایگان برای ویندوز که به عنوان جایگزینی برای دفترچه یادداشت که امکانات محدودی داره، طراحی شده.

Adobe Dreamweaver

یه ویرایشگر متنه به منظور طراحی و ساخت وب سایت ها و استفاده از HTML و CSS. خیلی قدرتمند و دوست داشتنیه، اما پر هزینه است.

TextMate

ویرایشگر متن محبوب برای Mac OS X. مشابه Sublime Text.

vim

این ویرایشگر متن محبوب در بین بیشتر برنامه نویسان فصلیه، اما شاید برای یه مبتدی خیلی مناسب نباشه.

چرا به ویرایشگر متن احتیاج دارید

اگه روی یه پروژه برنامه نویسی کار کنید و بخواهید فایل های کدتون رو در کامپیوترتون ذخیره کنید، ویرایشگرهای آنلاین مثل Codecademy ، Scratchpad.io ، jsFiddle و JSBin به شما اجازه نمی دن این کار رو انجام بدید.

اگه در نوشتن کدتون به فکر استفاده از یه پردازنده کلمه مثل Microsoft Word ، Pages ، Google Docs یا Open Office هستین، این کار رو نکنین.

موقع نوشتن کد ، می خواهید اونن رو “پاک” و از قالب بندی خارج کنید. این کار با پردازنده های کلمه امکان پذیر نیست. ممکنه برای شما چیز واضحی باشه، اما بعضی از افراد برای کدنویسی شون سعی می کنن از برنامه هایی مثل این ها استفاده کنن. مواظب باشین به این دام نیفتین!

ویرایشگر متن چه توانایی هایی داره

ویرایشگرهای متن غیرمستحکم مثل Notepad عملکرد زیادی ندارن. به شما امکان نوشتن متن رو می دن. تقریباً مثل نوشتن با قلم و کاغذه.

استفاده از ویرایشگر متنی مثل Notepad کاملاً خوبه. اما اگه از یه ویرایشگر متن قدرتمند استفاده کنین، امکانات اضافی و بیشتری خواهید داشت که کد نویسی رو برای شما آسان تر می کنه.

بعضی از کارهایی که ویرایشگرهای متن می توانند انجام دهند:

  • پیدا کردن متن و جایگزینی اون با متن دیگه
  • highlight syntax (نمایش انواع مختلف کد در رنگ های مختلف)
  • خطوط تورفتگی به طور خودکار
  • وقتی خطایی در کدتون وجود داره به شما می گه
  • باز کردن چندین فایل در تب ها
  • ایجاد و حذف فایل های درون پوشه ها
  • تایپ کردن در چندین مکان به طور همزمان

هشدار پایانی. بعضی از ویرایشگرهای متن با امکانات خیلی زیادی همراه هستن تا جایی که ظاهر اونها کاملاً ترسناک شده. لازم نیست از این ویژگی ها استفاده کنید، اما خوبه که نحوه استفاده از اونها رو بدونید.

منبع:https://pmpr.ir/web-development/

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 5

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 409
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 6
  • بازدید امروز : 55
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 49
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 696
  • بازدید ماه : 2125
  • بازدید سال : 8567
  • بازدید کلی : 142295
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه